Om os

Harlequin er på internationalt plan en ledende udgiver af romantiske bøger og et af verdens største bogforlag med kvinder som den primære målgruppe. Det Torontobaserede forlag publicerer over 110 titler pr. måned på 34 forskellige sprog -  til udgivelse i 110 lande og på 6 kontinenter. Forlaget har tilknyttet mere end 1.300 talentfulde forfattere fra hele verden. Udover bøger i den romantiske genre tilbyder vi også thrillers, krimier, paranormal, bestsellers, fantasy og nonfiction og horoskop. Hele 95% af alle de udgivne bøger sælges udenfor Canadas grænser, hvilket gør Harlequin til et forlag med en af de allerstørste udbredelser -  internationalt set.

Udover Toronto har Harlequin hovedkontorer i New York, London, Tokyo, Milano, Stockholm, Paris, Madrid, Amsterdam, Hamburg, Athen, Budapest, Warszawa, Rio de Janeiro, Sydney, Mumbai og Istanbul. Hertil kommer licensaftaler i yderligere 14 lande. Harlequins globale brand og brede læserskare giver forlaget en unik mulighed for både at fremme udbredelsen af forfattere til hele verden samt til at sælge bøger, hvor og når som helst kvinder ønsker at købe disse.  


Harlequins succes i 2012 bekræfter at forlaget er godt på vej mod målsætningen om at blive verdens største forlag for kvinder. Harlequin har haft 92 placeringer på New York Times Bestsellerliste fordelt på ialt 313 uger og 4 på plass en. Siden starten i 1949 har forlaget solgt over 6,28/ milliarder bøger.


Harlequins koncept er helt unikt for forlagsbranchen, og gennem en kombination af et stærkt varemærke med global rækkevidde, innovative hjemmesider, effektiv distribution og fremtidsteknologi har Harlequin stort potentiale for yderligere vækst. 


I Norden påbegyndte Forlaget Harlequin sin virksomhed i 1979 med udgivelser i Sverige, Norge, Finland og Danmark. Idag udgives der mere end 1.000 titler hvert år på det nordiske marked og salget sker via detailhandelen, bogklubber og web. Vor strategi bygger på en kontinuerlig udvikling af vores produktportefølje, optimering af salgskanalerne samt videreudvikling af vort velkendte og stærke varemærke.   


CEO Craig Swinwood fra Harlequin Toronto knytter her nogle afsluttende kommentarer:
“Ultimately, however, it is the fact that Harlequin creates entertaining and enriching experiences for women to enjoy, to share and return to that drives the company's success and enables Harlequin to push the boundaries, launching new stories, reaching new readers, offering new formats”

Nordamerika

Spanien

Australien

Indien

Tyskland

Polen

Frankrig

Japan

Holland

Brasilien

Italien

Ungarn

Portugal

England

...