Betingelserne

1. Pris
2. Køb
3. Leveranceforsinkelse
4. Fortrolighed og sikkerhed, personlige oplysninger
5. Delt bestilling
6. Betaling
7. Garanti
8. Fortrydelsesret og ombytning indenfor 14 dage
9. Reklamation
10. Risiko ved transport

1. Pris
I priserne indgår moms. Ved bekræftet bestilling kan priserne kun ændres af omstændigheder som Harlequin / HarperCollins Nordic AB ikke råder over, f.eks. væsentligt forandrede råvarepriser, valutaforandringer eller forandret moms. Afgift for fragt tilkommer ifølge information under rubrikken Fragt og Returforsendelser. Ingen øvrige skatter eller afgifter tilkommer.

2. Køb
Ved bestilling træffes aftale om køb først i det øjeblik Harlequin / HarperCollins Nordic AB har bekræftet bestillingen med en ordrebekræftelse på e-post. Ordrebekræftelsen genereres automatisk fra vor database uden manuelt tilsyn. Ved eventuelle fejl i f.eks. angivelse af pris, leverancetid osv forbeholder vi os retten til at korrigere dette bagefter.

3. Leveranceforsinkelse
Hvis der skulle opstå en forsinkelse af leverancen, meddeler vi dig dette via e-post. Du har som kunde altid ret at hæve købet ved leveranceforsinkelser. Vi gør altid vort bedste for at fuldføre din bestilling. Der kan findes tilfælde, som gør det umuligt at fuldføre en bestilling. Erstatning udgår ikke ved en eventuel leveranceforsinkelse.

4. Fortrolighed, sikkerhed og personlige oplysninger
Når du lægger din bestilling hos os, opgiver du dine personlige oplysninger såsom navn, adresse og telefonnummer. I forbindelse med din registrering og bestilling godkender du, at vi lagrer og bruger dine oplysninger i vor virksomhed for at fuldføre vore forpligtelser overfor dig. Vi dokumenterer også al kommunikation vi har med dig via e-post. Dette for at tilbyde dig den service, du forventer dig fra os. Harlequin / HarperCollins Nordic AB vil ikke udlevere dine personoplysninger til tredie part. Ifølge GDPR har du ret at få den information, som vi har registreret om dig. Hvis den er forkert, ufuldstændig eller irrelevant kan du forlange at få informationen rettet eller helt fjernet. Kontakt vor Kundeservice via e-post: kundeservice@harlequin.dk
Læs mere om, hvordan vi bruger dine personlige oplysninger her https://harpercollins.dk/persondata

5. Delt bestilling
Skulle der være en betydeligt længre leverancetid på nogle af de titler, du har bestilt end på øvrige artikler, så vil vi i så fald dele din bestilling. Som kunde behøver du aldrig betale mere end de oprindeligt aftalte fragtomkostninger.

6. Betaling

HarperCollins Nordic samarbejder med Klarna for at kunne tilbyde dig som kunde forskellige betalingsmetoder. Du kan vælge mellem faktura, delbetaling, kortbetaling og direkte betaling. For at vælge en faktura skal du være 18 år eller ældre. Hvis du vælger at betale med faktura, sender Klarna betalingsinstruktioner / faktura, når din vare (r) sendes fra os. Fakturaer skal betales inden for 14 dage. Flere oplysninger og komplette vilkår og betingelser om Klarnas betalingsmetoder kan findes på Klarna.dk.

7. Garanti
Garanti gives i henhold til forbrugerkøbeloven.

8. Fortrydelsesret og ombytning indenfor 14 dage
I følge fjernsalgs og hjemmesalgsloven har du som kunde ret til at fortryde dit køb op til 14 dage, efter du har modtaget varen. Dette på betingelse af at produktet og produktemballagen er i uforandret stand, dvs ubrugt og ikke skadet eller ødelagt. Du må ikke bruge varen, men naturligvis forsigtigt undersøge den. Harlequin / HarperCollins Nordic AB følger fjernsalgs og hjemmesalgsloven. Du som kunde står for returfragten ved påberåbende af fortrydelsesret og ombytning indenfor 14 dage – se mere under rubrikken Fragt og Retur. Fortrydelsesretten omfatter ikke e-bøger der kan downloades, de kan på grund af deres natur ikke returneres

9. Reklamation
Harlequin / HarperCollins Nordic AB følger forbrugerkøbelovens reklamationsret. Der er vigtigt, at du så hurtigt som muligt kontakter os ved reklamation (indenfor 3 dage efter du har modtaget din vare). Kontakt vor kundeservice: telf: 78 79 39 00 eller via e-post: kundeservice@harlequin.dk Et produkt, som er ekspederet forkert eller skadet, bytter vi.

10. Risiko ved transport
Vi står for transportrisikoen fra vort lager til dig (dvs skadet eller forsvunden vare). Du står for risikoen ved eventuel returforsendelse til os.